2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Снощи се проведе Вторият полуфинал на тазгодишния конкурс на Евровизия за песен. Полуфиналът, в който участваше и България. Миро направи безупречно изпълнение, но това не бе достатъчно, за да отведе страната ни за втори път на финал. На финала обаче ще слушаме отвратителните песни на Азербайджан, Израел, Ирландия, барабар с не по-добрите напъни на Босна и Русия, класирали се от Първия полуфинал. Няма да слушаме хърватките от Феминем, които не само са приятни за слушане, ами и за гледане. Ще гледаме обаче дебелата лелка от Ирландия и дебила от Русия. И ще ги слушаме на всичкото отгоре. Няма да видим и хубавата шведка Анна, която е изпълнителката с най-интересна бленада на гласа тази година. Според анализатори, Кипър и Украйна са взели местата на Хърватска и Швеция. И ако Хърватска има колебливо представяне на конкурса, то шведите за първи път от средата на 70-те години на минали век няма да гледат своя участник на финал. Каква ирония само – миналата година журито прецака Македония и прати Швеция на финал (с не особено интересна песен), а тази същото това жури прати Украйна, а остави далеч по-хубавата шведска песен вън.
За утеха поне ще гледаме и най-хубавата жена на конкурса тая година – Ева Ривас с една от най-хубавите песни – “Apricot stone” за Армения, ще гледаме и Манга от Турция, които, въпреки, че са ми фаворити отначало, се поизложиха с прекалено много импровизации снощи. Ще гледаме и уелсеца, дето представя Кипър, където били избрали постната песен и о!-изненада – никой кипърец не искал да изпее, та пуснали обява (!!!) в интернет, та дано някой се върже. Е, върза се. Съвсем спокойно можехме да сме на финала на мястото на Кипър. И може би не трябва да се подигравам така, че до година и нас никой няма да иска да ни представя на конкурс, в който участване само за пълнеж…
Не се класираха още Словения с посредствена, но съвсем нелоша песен; Литва, които винаги се правят на интересни и никога не печелят от това; Швейцария с френския шансон от абитюренската на баба ми; Холандия с изключитено старомодна песен.
Класираха се още Румъния с поредната хубава песен, която пращат на Евровизия; Грузия с безинтересна песен, която бе придружена с добра хореография; и Дания, които използват познат рефрен от песен и мисля, че трябва да се дисквалифицират.
Отново България не си научи урока. За 6 участия имаме само един пробив и очевидно напипахме рецептата. Сега въпросът е защо никой не се нае да я повтори? Фолклорът ни е достатъчно богат, за да пускаме с години интересни песни, както правят гърците, които винаги имат етно нотка в песните си – я кавал, я мандолина, я гъдулка. Бърз ритъм (бързите песни печелят по-често) и, или текст на английски (за да достигне посланието до повече хора), или текст ала „Митре ле”, който и нищо конкретно да не значи, никой няма да забележи (о-о-о—о-то на Миро беше добър ход в това отношение). Колко пъти трябва да ни шамароса Евровизия, за да влезем в релсите?!?!
Да, това е конкурс, който противопоставя изкуство и култура, които винаги са крайно субективни и не би трябвало да се съпоставят на състезателна нога, защото са ценни сами по себе си и стойността им не може да бъде сравнявана по никакви критерии. ОБАЧЕ тук става въпрос за конкурс, който има ясни правила и достатъчно дълга история, за да могат да се проследят предпочитанията на публиката и промяната на вкусовете и да се изпрати адекватна песен.
Каффе и „Lorrain” бе добър избор, но прекалено лошо промотиран; Мариана Попова – същата работа – отлична песен – никаква промоция; Елица и Стунджи – пробивът (от който никой не се поучи) с песен, която беше толкова извън рамките на всичко, чувано на Евровизия, че се хареса на всички и почти всички ни дадоха точки; Deep Zone и „DJ take me away” беше интересно предложение с огромен потенциал, но с лоша промоция (отново); Красимир Аврамов – позорът, който няма и да коментирам, и сега Миро, който снощи веднага след конкурса каза, че пак промо-то не е било направено както трябва. БНТ се бие в гърдите, че тя продуцира най-хубавите българиски песни за Евровизия, но ако е така, къде е била добрата промоция тази година?
Какво ще става догодина, кой ще ни представя и всичко останало – хич и не ми се мисли. Но има въпроси – къде са нашите поп-фолк величия – къде са чалгарите? Гърция, Турция, Босна, Хърватска и пр. редовно пращат техните чалгари и имат успехи, та нима ние сме по-зле от тях? Къде са естрадните титани? Петя Буюклиева изнесе сама песента на Аврамов, въпреки, че беше само бек-вокалистка.
Има за какво са си мислим до зимата, когато отново ще трябва да решим какво да правил за Песенния конкурс на Евровизия.
А, и не забравяйте да гледате финала в събота – ей така, за сеира, от който за съжаление отново няма да сме част….
Щастлива поличба за Миро в Норвегия четв...
ЕВРОВИЗИЯ ОСЛО 2010. ПЪРВИ ПОЛУФИНАЛ. РЕ...
Нямам обяснение защо Песенния конкурс на Евровизия е толкова важен. Не и с едно изречение. Може би с една дума - АББА. След като печелят Евровизия, целият свят чу за АББА. Селин Дион, въпреки, че е канадка, е печелила конкурса за Швейцария и май и за Франция и това я изстреля в космоса на музикалния бизнес още докато беше малка грозна жабарка.
Представянето на Патрисия Каас беше повече от катастрофално-никой не гласува за Франция онази година.
Предполагам, че този конкурс has something to do with обединяване на хората из континента. Целта е да се противопоставим на американската музикална индустрия.
Истината е, че конкурсът е явление. Шоуто е невероятно, игричките - политически и съседски са на ниво висш пилотаж и е истинско удоволствие да се наблюдава :)